Jag lÄg i solen

​PĂ„ nĂ„gra filtar, pĂ„ det oklippta grĂ€set. LĂ„g i ca 50 minuter, sĂ„ lite fĂ€rg fick man. Vill inte pressa. Sen duschade jag och nu ligger jag i sĂ€ngen igen. IgĂ„r besökte jag min vĂ€n och vi Ă„t och sĂ„. Tog bussen dit och jag fick promenera ganska lĂ„ngt, för att komma till rĂ€tt hĂ„llplats, vid bytet i stan. Sen var det gĂ„ng till hans hus… PĂ„ vĂ€gen tillbaka fick jag leta pĂ„ stationen, för jag hade ingen aning om vart 11ans busshĂ„llplats lĂ„g, sĂ„ jag frĂ„gade en chaufför pĂ„ en annan buss, sĂ„ lite promenad fick jag dĂ€r med… Men nu vet jag vart hĂ„llplatserna ligger och 2an och 11 stannar pĂ„ samma hĂ„llplats i stan, sĂ„ jag behöver inte vara ute och gĂ„. Fast jag vill ju fĂ„ in lite rörelse i vardagen. HĂ€r blir det mest att man ligger, tills nĂ„gon kommer med maten. Sen Ă€ter jag pĂ„ rummet vid matbordet och gĂ„r tillbaks till sĂ€ngen. Ska gĂ„ upp och sĂ€tta mig i deras vardagsrum och Ă€ta dĂ€r nu.

Det Ă€r konstigt hur jag, inte kan njuta av musik lĂ€ngre. Jag njuter inte av nĂ„gonting lĂ€ngre…

Comments

Popular posts from this blog

Sverige Àr ett hemskt land...

Idag gick jag till en psykiatri lÀkare